.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجمع مردم در مقابل تعاونی اعتبار بهمن ایثار
بدنبال مسدود شدن حسابهای تعاونی اعتبار بهمن ایثار در بانکهای دیگر و تعطیلی شعب ، تعداد زیادی از مشتریان این تعاونی با تجمع در مقابل شعب، خواستار بازپس دهی سپرده‌های خود شدند...
تجمع مردم در مقابل تعاونی اعتبار بهمن ایثار تعداد زيادي از شهروندان مازندراني صبح امروز با تجمع مقابل شعب تعاوني اعتبار بهمن ايثار در شهرهاي مختلف نگراني خود را از بلاتکليفي اين تعاوني اعلام کردند .
به گزارش خبرنگار شمال نیوز ، يکي از سپرده گذاران در اين تعاوني اعتبار گفت: از يک هفته قبل هر روز براي برداشت پول از حساب شخصي ام به شعبه تعاوني اعتبار بهمن ايثار مراجعه مي کنم اما با پاسخ منفي مسوولان آن مواجه شدن ، يکي ديگر از سپرده گذاران نيز که براي دريافت تسهيلات 12 ميليون تومان سپرده گذاري کرده است نيز در گفتگو با خبرنگارشمال نیوز گفت: نه تنها تسهيلات دريافت نکردن بلکه اصل پول مرا نيز برگشت نمي دهند اين افراد که بيش از 100 نفر هستند با تجمع مقابل شعبه مرکزي اين تعاوني اعتبار درساري دريافت پولهايشان را مطالبه مي کنند .
يادآور مي شود اين موضوع فقط مربوط به شهر ساري نبوده و همه 35 شعبه تعاوني اعتبار بهمن ايثار در مازندران با مشکل نداشتن نقدينگي مواجه اند که در پي آن صبح امروز در آمل / بهشهر / نکا / قائمشهر و بابل نيز تجمع هاي مشابه بر پاشده است .
يکي از کارکنان شعبه ساري تعاوني اعتبار بهمن ايثار در گفتگو با شمال نیوز گفت: بانک مرکزي 45 روز به چهار تعاوني اعتبار اعتماد ايرانيان – بهمن ايثار – اميدجلين و دانش مهلت داده بود تا با ادغام بصورت يک موسسه اعتباري مجاز فعاليت خود را ادامه دهند که با پايان يافتن اين مهلت و محقق نشدن موضوع بانک مرکزي همه حسابهاي اين تعاوني ها را مسدود کرد و اکنون اين ثتعاوني هاي اعتباري با مشکل نقدينگي مواجه و مشتريان آنان نيز سرگردان شدند .
نکته ديگر اينکه بنابر اعلام مسوولان تعاون شهرستان ساري 14 موسسه اعتباري با نامهاي مختلف و شعبه هاي زنجيره اي در شهرستان ساري اکنون بدون مجوز فعاليت مي کنند که اگر جلوي فعاليت غير مجاز آنان گرفته نشود در آينده اي بسيار نزديک تبعات امنيتي و اجتماعي فراواني به بار خواهد آورد .
به گفته اين مسوولان بعد از تعاوني اعتبار بهمن ايثار نوبت به تعاوني اعتبار وحدت مي رسد که بزودي مشتريان و سپرده گذاران آن نيز خواستار دريافت مطالباتشان مي شوند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 27 بهمن 1389
از شما بعیده تو خود شمال تو همون ساری مردم ساعتا جلو شعبه بودن پول خودشونو می خواستن شما می ای خبره استان قم رو میزنی یک مقدار هم به فکر استان خودتون باشین بد نیس قم رو فرماندار حسا بهاشو بلوکه کرد شمال چی ساری چی؟چاقو کشی تو شعبه راهبند چی؟ به گوشتون نخورده؟
ay 28 بهمن 1389
تبریک به شمال ییوز...ماههیت شما مشخص شد نماینده استانداری قم هستید نه نماینده شمالیها
ناشناس @ 28 بهمن 1389
با سلام ،
با عرض پوزش از خوانندگان محترم ،
هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک ، امثال ما که عمری پس انداز کردیم ، وقتی به بانک ها مراجعه می کنیم میگویند اگر پول بیشتر بزارید و بماند ، تازه وثیقه ها و ضمانت های جور واجور آماده باشه یه وام با درصد ناقابل با محاسبه خودشان میرسه تا 15 - 16 درصد می دهند ، اما وقتی به این موسسات قلک مانند می رویم با درصد خودشان تا 2-3-4-5 تسهیلات مالی می دهند . الله وکیلی ، شما خواننده گرامی ، حالا یا خودت مثل من هستی و سرانجام پولت را نمی دونی و یا مسئولی هستی و امروز به ریش ما می خندی و می گی ؛ که حق شماست نمی بایست این کار را می کردی ! قضاوت کنید ما چیکار کنیم که وقتی یه بار می گن حمایت از خصوصی سازی ! یه بار می گن پدر خصوصی سازی را در بیاریم ! ما چی کار کنیم که اگه این موسسات مالی اعتباری فاقد مجوزند چرا چند ساله که دارند کار می کنند و خیلی ها تسهیلات کم بهره گرفتند ، درشان تخته نشده حالا تازه بعد این همه فعالیت شورای پول و اعتبار ، نظام بانکی کشور ، بانک مرکزی به فکر قلع و قمع و برچیدن این موسسات افتادند ! مردم چی فکر می کنند !؟ شاید دستی تو کاره ! شاید بانک های دولتی و ... بعلت عدم گردش مالی ورشکست شدند و یا در آستانه ورشکستگی هستند ! شاید خبر دیگری هست که ما نمی دانیم !؟ اما شما را به خدا ، دلتان به حال آون بذبختی بسوزه که از پوشاک زن و بچه اش ، از غذا و مایحتاج خانواده اش چند سال هزینه کرده تا بزاره تو یه بانکی که نمی دونسته بانک نیست اما وامی می ده که مشکلش رو حل می کنه ،...
شما مسئول محترم ، شما نماینده و شورای نظارت بر بانک ها و موسسات مالی در استان ها ، ما مردم مقصر نیستیم که باید تاوان عدم نظارت شما را بدیم !!! ما مردم بدبخت هر جا و هر موسسه ای که درش باز می شه فکر می کنیم که مجوزش رو هم داره ، وقتی بهره کمتر هم می گیره ، حتما اونجا رجوع می کنیم . پس ما مقصر نیستیم که پولمان را بلوکه کردید و آرامش را از ما گرفتید ... خدا عاقبت ما و همه را ختم به خیر کند ...
111111 28 بهمن 1389
با سلام
من بايد براي نظام پولي كشور و مسئولاش ابراز تاسف كنم كه وقتي خودشون به مشكل نقدينگي و كساد بازار مي رسن بعد حد اقل 5 سال از فعاليت اين تعاوني و دريافت وام 2.5 % توسط بالاي 30.000 نفر از اين موسسه فقط در مارندران براي اينكه بتونن ايرادات خودشونو تو دادن وامهاي با كارمزد و سود بالاي 20 درصدو كلاه گذاشتن سر مردم با يك سري نامه هاي بي سرو ته سعي ميكنن اين موسسه رو خراب كنن در حالي كه بالاي 50% از پرسنل بانكهاي دولتي تو اين موسسه وامشونو گرفتن با كمك همين همكاران خودشون اين مشكل رو به بار بيارن.به نظر شما كدوم بانك فردا صبح حداقل 250.000.000 تومان پول نقد به مشتري ميده؟
من از پرسنل اين تعاوني هستم و نامه بانك مركزي رو هم دارم ولي توجيه نامه توسط پرسنل بانك ها براي مردم اشتباه بود كه ادغام 4 موسسه رو ورشكستگي براي مردم تعريف كردن و از اونا خواستن تا همه پولاشونو بكشن تا اونا فرار نكردن.
من براي اين بانك مركزي ضعيف و پرسنل بانكي ضعيفترش متاسفم كه براي رقابت سعي مي كنن از راه هاي لطمه زدن به اعتبار يك موسسه استفاده و 1000ها نفرو بيكار كنن.
اينم ايجاد اشتغال دولت؟؟????????
ولي متمعنا بانك ملي هم نميتونه براي 3000 نفر سپرده بالاي5.000.000 در يك روز پرداخت نقدي داشته باشه
خرابي بازار اين موسسه ها به علت نامه شماره 251274/89 مورخ 14/11/89 هست كه بانكها بعد توجيهش كردن
سنگ صبور 29 بهمن 1389
وقتی که پشت نامه های دریافت وام های میلیاردی بی باز گشت امضا یا سفارشات مسئولین رده بالای مملکت است حالا شما انتظار داشته که مسئولین فکر اون پابرهنه ها باشند!اون بیچاره ها سعی کنند توخونه بمونند کاری نکنند که در پایشان تیغ بره وگرنه پایشان سیاه زخم کرده باید قطع بشه
نا شناس 29 بهمن 1389
]چرا از اول جلوی اینها را نمیگیرند
نا شناس 30 بهمن 1389
همه سیاسی بازی است مخوهند فکر مردم را درگیر کنند تابه فکر مملکت نباشند تا حالا کجا بودن تازه الان یادشون اوفتاد که مجوز ندارند
وحدت 1 اسفند 1389
اون بند آخر خبر کاملا دروغه چون وحدت همیشه در خدمت مردم بوده و هست و همچنان با انرژی به کار خود ادامه میدهد
نا شناس 1 اسفند 1389
شما که مدیر سایت هستین چرا این شایعات را نوشتین خودتون شایعه پراکنی میکنین بعد مردم را تحریک میکنین میدونین چند نفر در این تعاونی ها مشغول بکار هستن تاحالاکدوم اداره یا سازمانی تو کشور این همه اشتغازایی برای جوانان انجام داداگر حمایت مسولان باشد این شایعات دامن گیراین همه قشر جوان نمی شود تا حالامسئولین همه فامیل واقوام وآشنایان خودرا برای اشتغال معرفی میکردن ولی حالا موقع حمایت از این تعاونی ها که شایعات به این ها دامن زد خودشان را کنار کشیدن و کسی نیست به این مردم بگوید که اینها همه از شایعه پراکنی است و این تعاونی ها هیچ مشکلی ندارند اگر مشکلی داشتن مدتها قبل مشخص می شدنه حالا
محسن 2 اسفند 1389
با احترام ، با عنایت به بررسیهای به عمل و سئوال از متخصصین در خصوص ارایه خدمات اخیر تعاونیها چنین نتیجه گرفته شده در صورتی تعاونی اعتباری با شرایط وحدتمی تواند ادامه حیات دهد که بتوان 130 درصد رشد داشته باشد و از نظر عملی نمیتوان 45 روز مبلغی را سرمایه گذاری و 300 روز بازپرداخت نمود ، این ارایه خدمات در صورتی قابل تحقق است که بتوان منابع عظیم مالی ارایه گردد و از آنجائیکه این تعاونیها از توان مالی برخوردار نبوده و کاملا متکی به منابع مالی مردم می باشد و از منابع مردم اقدام به خرید شعب و ... و حقوق پرسنل اقدام می نمایند اگر مسئولان اقدام هم اکنو برای اینگونه تعاونی و یا هر موسسه ای که چنین بی مهبا و غیر کارشناسی اقدام به ارایه و وارد شدن به موضوع مهم پولی می گردد نکنند مشکل و معضلات زیادی را مردم وارد خواهد کرد شاید در شرایط کنونی اقدام نمایند شاید با مثلا 80 میلیارد موضوع حل گردد ولی در سالهای آینده این رقم به 500 میلیارد خواهد رسید و آن زمان موضوع مشکل تر خواهد بود .
چرا مسولانیکه ارایه مجوز ، قبل از بروز مشکل بررسی و بازرسی از روند کار به عمل نمی آورند و متاسفانه با ارایه افراد بی بضاعت و ارایه وام توسط ناچیز آن تعاونیها خود را بدهکار و پس از سالها چنین معضلاتی ....
حداقل به افرادی ارایه مجوز گردد که لااقل در امور بانکی تجربه داشته باشند نه هر کسی که تصویر .....




رگ 2 اسفند 1389
مسبب اين معضلات از ايادي فتنه است واعدام بايد گردد
منتقد 3 اسفند 1389
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند باسلام:مسلمه که مردم مقصر نیستند وتقصیر اصلی متوجه مسولین ذیربط است.مگه اون ناظری که بعد از چند سال یقه موسسه رو میگیره از مریخ اومده وتازه فهمیده اینا مجوز ندارند؟معلومه که نه.چون نه تعداد این موسسات خیلی زیاد است ونه مثل سوزن تو انبار کاهند که تشخیصشون مشکل باشه که یک مسول بعد از جند سال یکدفعه متوجه جواز نداشتن اونا بشه پس بعضیها شریک دزدند ورفیق قافله والا در یه شهری مثل قم یک ناظر تو استانداری اگه دلش بخواد البته تاکید میکنم اگه دلش بخواد میتونه فقط در یک سال کاری که مثلا 300روز است فقط وتنها فقط یک روز روی این موضوع وقت بذاره تا بفهمه کل تعاونی اعتبارهایی که در طول سال اضافه شدن جند تا هستن وآیا مجوز دارن یانه.ناگفته نماند بنده شخصا علیرغم اینکه تو یکی از این موسسات حساب دارم چون خیلی نیاز نداشتم دلم نیومد باعجله پولم رو بگیرم گفتم بذار اونایی اول پولشونو بگیرن که با 10 میلیون زندگیشون از آسمون به زمین میاد وخواب شبشون حروم میشه .البته کاش همه اونایی که تمکن بیشتری دارن این جوری فکر میکردند کاش!!
نا شناس 4 اسفند 1389

* من یه جوان 30 ساله هستم و 30 میلیون از ئولم تو این موسسه. دارم دیونه میشم
نا شناس 4 اسفند 1389
بنده از پرسنل بانک پارسیان هستم- این شایعات فقط و فقط از گور بانکهای دولتی در میاد. اگر یادتون باشه حدود 3سال پیش بانک ملی و سپه و ملت در یک اقدام از قبل هماهنگ شده توسط پرسنلشون به مردم می گفتند که پارسیان ورشکست داره میشه، تا جلوی زیاندهی خودشون رو بگیرن ولی بعد از اون بود که پارسیان 2 سال متوالی طبق اظهار نظر سازمان مدیریت جزو 5 شرکت برتر ایرانی و برترین بانک در زمینه سود آوری در ایران اعلام شد.
مردم شک نکنید همه ی این شایعات از سیستم بانکداری دولتی مریض این مملکت هست تا زیان دهی خودشون رو لا پوشانی کنند
علي اكبر 7 اسفند 1389
چطور بدون مجوز اين همه تبلغ مي كردند؟
خيلي عجيب است.
گناه مردم چيست كه به اينها اعتماد كردند.آيا مسئولان محترم در بانك مركزي چشم خود را بسته اند تا هر كسي هر خطايي را كه دوست دارند، مرتكب شوند؟
افشین خزایی 8 اسفند 1389
سلام افشین هستم از نوشهر چرا بهمن ایثار جواب قانع کننده ای به ما نمی دهند فقط تنها حامی ما اقای کوشا جاهدیان رییس شعبه نوشهر فقط با دلگرمی های اونه که ما صبر کردیم والا سکته رو تا حالا زده بودیم خدا باعث و بانی شو لعنت کنه که شب عید اینجور ما رو اسیر کرد
نا شناس 18 اسفند 1389
سلام
مشکل مملکت ما خود این مسولین به ظاهر مسلمون هستن که می خوان به قول خودشون بانکداری اسلامی رو تو این کشور به اجرا بزارن به همون خدایی که که اونا قبولشون ندارن قسم می خورم که به اندازه یه سر سوزن بویی از اسلام نبردن همشون کلاهبردارن مال مردم خورن این پولایی که مردم با هزار بدبختی جور کردن رو مثل آب خوردن بالا می کشن آب هم از آب تکون نمی خوره کجاست اون امام حسینی که براش شبای محرم اینا عربده می کشن به خون خودش قسم که اینا آدم نیستن اگه بودن با زندگی مردم بازی نمی کردن بابا به کی باید بگیم آخه کجای دنیا اینقدر بی قانونی وجود داره هیچ حساب کتابی نداره ما اومدم پول گذاشتیم جایی که وزارت تعاون تاییدش کرده به قول چرندیات خودشون که حامی خصوصی سازی هستن که البته به گور باباشون خندیدن حالا بعد جند سال چشای کورشون رو وا کردن دیدن ای بابا پولا از دستمون در رفته بیایم یه دزدی این وسط بکنیم خیال همتون تخت تا این لعنتی ها مسول این مملکت هستن این جور مسائل همچنان باقیست کاش امام زمان بیاد نسلشون رو نابود کنه من خوم به شخصه هیچوقت از حقم نمی گذرم خدا گفته از حق خودم می گذرم ولی از حق بنده ام هرگز وای به حالتون این دنیا که کسی حامی مون نیست ولی از خدا می خوام تا روزگارتون سیاه بشه بدونید این جاه و مقام به هیچکی وفا نمی کنه آخرش می زارنتون تو یه متر جا می خواین حالا پادشاه هم باشین فرقی نمی کنه بدا به حالتون که آه و نفرین مردمی مظلوم پشت سرتون .
نا شناس 20 اسفند 1389
سلام همه اینا سیاسی بازاره بیچاره سرمایه گذارای این بانکها که نابود شدند کارمنداش که موقع عید به جای عیدی و حقوق کتک خوردند و مردم بیچاره سود اصلی رو کارمندای بانک های دولتی بردند که اول برای خود و همه ی طایفه شون وام گرفتند بعد تبلیغ ضد کردند بعد بانک مرکزی با بلوکه پو لها کاش مردم صبورتر بوددند کاش
وحيد 5 اسفند 1391
باسلام:
من به عنوان يك نيروي قضايي در استان گلستان زماني كه هيئت مديره تعاوني اعتباري بهمن ايثار را بازداشت كردند شرمنده شدم ..بخاطر اينكه از كم و كيف كاراي بهمن ايثار مطلع بوده و جاه طلبي بانك مركزي و بانكهاي دولتي را نيز مي دانستم..و از عدالت علي بدور است كه افرادي را كه با شعار بانكداري اسلامي آمده اند و فعاليت كردند را اتهام اخلال در نظام بانكي و اقتصادي كشور بزنند ..مردم بايد هوشيارتر بوده و بتوانند حامي هميشگي اين افراد خدوم در عرصه بانكداري باشند..
كريم 5 اسفند 1391
شعـــر در وصف بهمن ایثار

بگويم قصه اي از بهمن ايثار که تا در دل بگردي شاد و خندان

به ره ديدم رفيقي را پريشان که ميکرد ناله از دست رقيبان

يکي گفتش چرا آشفته حالي بگو درد خودت را با طبيبان

بگفتا درد من درمــان نـدارد نه از دست طبيبان ني رفيقان

بدو گفتم مگــر درد چه داري که درمانت نکردند عندليبان

بگفت،بنشسته ام با خرقه پوشان برفتم خانه باده فروشان

بگفتم گر که سودا پيشه کردي که فردا را بسازي با دل و جان

و گرداري به سر شوق تجارت و يا ترسي به دل داري زخسران

به هرجا رفته اي وامي گرفتي و قرضي کرده اي از اين و از آن

يقين داري به سر فکر رهايي بيا با هم ببنديم عهد و پيمان

مرا با تو سخن يک جمله کافيست حسابت را بياور بهمن ايثار



برگرفته از شعر غلامحسین ابراهیمی

(پيروز و سربلند)
شاهين 5 اسفند 1391
واقعا كه چطور ميتونن 2 تعاوني كه با شعار بانكداري اسلامي فعاليت مي كردند رو اين بلا به سرشون بيارن .. و حدو 3000 نفر جوان رو بيكار كنند ..بانك مركزي فقط به فكر سود بانكهاي دولتي خودشه.. اين دو تعاوني هم مراحل گرفتن مجوزشون نهايي شده بود و حتي پول هم واريز كرده بودند..چرا به مردم ظلم ميشه ..چرا آخه///
جواد 5 اسفند 1391
نتیجه این اقدام بانک مرکزی، این شده است که اکنون، بهمن ایثار نیز در چارچوب همان بسته‌های سیاستی و نظارتی بانک مرکزی، اقدام به ارائه خدمات به مشتریان خود می‌کند. معنای واقعی این حرف، این است که کارمزد دو و نیم درصد، در نظام بانکداری اسلامی، معنا ندارد و باید مقدار آن، حتماً دو رقمی باشد تا بتوان اطلاق "اسلامی بودن" به آن نمود.
محمد 5 اسفند 1391
قابل توجه مشتریان عزیز تعاونی اعتبار بهمن ایثار با قدرت به فعالیت مالی خود ادامه می دهد


اعتماد و حمایت شما مشتریان عزیز اعتبار ما می باشد

حسين 5 اسفند 1391
در مقابل رباخواران كه نمي شود عرض اندام كرد....!!! مردم كجاييد بداد هم برسيد..
فهيمه 5 اسفند 1391
همين طور است اين تعاوني هاي قرض الحسنه در مقابل بانكهاي ربا خوار ما قرار گرفته اند... مردم ما هوشيارتر از اين هستند و مي دانند مشكل از كجاست...!!!
سمانه 5 اسفند 1391
به اطلاع عموم سپرده گذاران شرکت تعاونی بهمن ایثار(بانك داري اسلامي با كارمزد فقط2/5 درصد) می رساند ، بر اساس هماهنگی ها و رانتخواري هاي بعمل آمده در بانك مركزي ، موسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین (گرگ ) کفالت شرکت تعاونی بهمن ایثار را پذیزفته است و استرداد سپرده های مردم را از محل دريافتي به مبلغ 200 ميليارد تومان بانك مركزي پرداخت ميكند!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.